Nasıl Konuk Yazar Olurum? | Hayat40tansonra

Fotoğraf Kaynak: Karolina Grabowska/ Pixabay 

Çok kısa olarak Konuk/ Misafir Yazarlık ne demek? İsterseniz buradan başlayalım:-)

En basit ve yalın tanımı ile; Güvendiğiniz bir blog yada sitede özgün içeriklerinizin yayınlanmasıdır. 

Eğer sizde bu blogda yazılarınızı paylaşmak, Konuk Yazar olmak isterseniz gelin birlikte detaylara göz atalım.

Bu blog sayfasında hangi tarz yazılar yazabilir ve diğer okuyucularla paylaşabilirsiniz;

Hayat40tansonra Ana Sayfa Menüsünde yer alan tüm başlık ve alt başlıklarda yer alan konularda tamamen özgün, özgün olmayan yazılar için ise kaynak belirterek ve başka blog yada sitelerde yayınlanmamış olmaması şartıyla yazılarınızı paylaşabilirsiniz. 

Yazılarınızda, konu başlığına göre farklılık gösterecek olsa da, birden fazla görsel olması ve mümkünse size ait çekimler olması tercihimdir. Size ait olmayan görsellerde kaynak belirtmeniz telif haklarından dolayı önemlidir. Hem siz hemde ben rahat eder, yasal işlerle uğraşmak zorunda kalmayız:-) Bir limit belirlemek istemiyorum ama 200 kelimeden az yazılar göndermemeniz beni ayrıca mutlu edecektir. (SEO sebebiyle)

Yaptığınız Yurt İçi/ Dışı gezilerinizi, daha önce keşfettiğiniz Lezzet Duraklarını, Gündeme ait konuları ve benim en büyük hobim olan Fotoğrafçılık ve diğer Hobi kategorileri ile ilgili yazılarınızı bu blogda az önce bahsettiğim kriterler dahilinde diğer okurlarla paylaşabilirsiniz.

Peki bu size ve bana ne kazandırır? Tabi ki maddi olarak bir şey kazandırmaz:-)) Genelde başka blog yada sitelerde yazı yazma, tanıtım yapma denilince ilk akla gelen maddi kazanç olur. Ama ben NE tanıtım yazıları için para talep ediyorum NE DE yazı yazmak isteyen arkadaşlara para veriyorum:-) Tamamen gönüllük üzerine dayalı bir sistem bu anlayacağınız. Ama hem size hemde bana paradan daha değerli şeyler kazandırabileceğini düşünüyorum:-)

Her şeyden önce yazı yazma konusunda istekliyseniz ama yazabileceğiniz bir blog sayfanız yada siteniz yoksa, bu blogda özgün içeriklerinizi başka okuyucular ile paylaşarak manevi tatmin yaşayabilirsiniz. Ki "yazma" konusunda çok ciddi potansiyele sahip arkadaşlar olduğunu biliyorum.

Kendinize ait bir blog sayfası yada siteniz varsa, onun görünürlüğünü artırıp, daha fazla insana ulaşabilirsiniz. Aynı durum benim için de geçerli:-) Vereceğimiz backlink ile sitenize organik trafik elde etmenin yanı sıra, ilgi alanınıza göre birçok farklı blog sayfasına, yeni insanlara da ulaşabilirsiniz.

Yada bir firma/işletme sahibi iseniz tanıtıcı içerik oluşturarak markanızın görünürlüğünü artırabilirsiniz. Tabi yine bu blogun temasına uygun ve benim kabul edeceğim içerikler olması şartı ile:-)

Unutmadan bu konuda bana hak vereceğinizi düşünerek, yayınlamak için uygun olmayacağı hakkında geri dönüş yapmak zorunda kalırsam, bu arkadaşlarımın kırılmayacağını, yazma heveslerinin azalmayacağını ümit ediyorum. Ama belirttiğim başlıklarda yazı yazmanız durumunda zaten büyük bir keyifle yayınlayacağımdan emin olabilirsiniz:-)

Gelelim teknik detaylara;

Bir blog sahibi iseniz, muhtemelen konuk yazarlık sistemine hakimsinizdir. Ancak ben yine de kısaca bahsedeyim.

Bildiğiniz gibi blogspot altyapılı sayfaların ayarlar kısmında "İzinler" menüsünde aşağıda göreceğiniz bir alt menü var;

Blogspot Ayarlar Menüsü

Burada benim yapacağım sizin mail adresinize istek göndermek ve sizin yapacağınız ise bunu kabul etmek. Kabul etmeniz durumunda benim blog sayfama kısıtlı erişim hakkı kazanmış olacaksınız. 

Bu ne demek derseniz? Kendi blog sayfanızda yeni yayın hazırlama konusunda ki tüm erişime sahip olacaksınız. Sadece benim daha önce yayınladığım yazılara ve ayarlar/tema kısmına ulaşamayacaksınız. 

Burada sizlerden isteğim yazınızı hazırladıktan sonra yayınlama kısmını bana bırakmanız. Yazım hatası vs. yapmayacağınız konusunda hiç bir şüphem yok ancak benim sayfa formatıma uygun olması için son kontrolleri benim yapmak istiyor olmamı eminim anlayışla karşılayacaksınızdır. 

Unutmadan bildiğiniz gibi yazınızın yazar kısmında sizin isminiz otomatik olarak görülecektir. Buna ilave olarak isterseniz yazı içinde kendi blog sayfanız/sitenizin linki ile sosyal medya linklerinizi de ekleyebilirsiniz.

Blogger Arkadaşlardan Konuk yazar olmak isteyenlerin; Ana sayfada bulunan "İletişim Kutusu"na Konuk Yazar ve yazınızın konusunu yazan bir e-posta atması yeterli olacaktır:-)

Peki bir blog sayfanız yoksa nasıl olacak? Burada da sıkıntı yok. Tek yapmanız gereken "İletişim Kutusu"nun mesaj kısmına Konuk Yazar ve yazmak istediğiniz konu ile ilgili kısa bir e-posta atmanız yeterli olacaktır. Sonrasında benim size dönüşümü bekleyeceksiniz. Ben sizinle iletişime geçtiğimde ise bana yazınızı "word" dokümanında mail ile göndermeniz yeterli olacaktır. 

Ben yazınızı blog sayfamızda paylaşırken, üst metine kullanmak istediğiniz kullanıcı adını mutlaka yazacağım ve ilave olarak isterseniz sosyal medya hesaplarınızı link olarak ekleyeceğiz.

Gördüğünüz gibi çok detaylı ve zahmetli bir iş değil. Ama biraz özen ve dikkat gerektiren bir konu:-)

Sizleri Hayat40tansonra'da ağırlamak benim için büyük bir keyif olacaktır. Benzer şekilde sizlere Konuk Yazar olmak ta beni mutlu edecektir. 

Saygılarımla.

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Güzel bir paylaşım/etkileşim örneği. İnşallah talep çok olur ve istediğiniz nitelikte yazılar yakalama, paylaşma fırsatı yakalarsınız. İlerleyen zamanlarda belki konuğunuz olurum kim bilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi de ağırlamaktan çok memnun olur ve gurur duyarım:-) İnstagram da bununla ilgili paylaşım yaptım ve olumlu dönüşler alıyorum şu an için:-) İlerleyen günlerde netleşecek ve hep beraber göreceğiz:-)

      Sil
  2. Çok açıklayıcı olmuş. Katılım güzel olur umarım. Kolaylıklar dilerim. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir paylaşım, ben bunu çok isterim ancak hak verirsiniz ki bu işte daha yeniyim, kendimi geliştirmem lazım sonrasında bunun için başvuru yapacağım size, güzel bir etkileşim aklımda kesinlikle. Hem belki bir kaç ay sonra bir yerlere gezmeye gitmeye başlarız bu açıdan da yazı yapabilirliğimiz artacağı için daha iyi olur en azından benim açımdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu olurum ve sizi ağırlamaktan gurur duyarım:-) İngiltere ve Roma yazılarınızı halen hatırlıyorum, güzel yazacağınızdan eminim:-) Hazır hissettiğinizde sayfa burada, her zaman beklerim. Ayrıca sayfanızın görünüşü de her geçen gün güzelleşiyor. Keyifli bir akşam olsun.

      Sil
  4. Bom dia, espero encontrar alguém aqui no Brasil, para ajudar a melhorar o meu blogger. Grande abraço meu amigo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim:-) Türkiye'den selamlar. (Ne zaman istersen senin için de yazı hazırlayabilirim)

      Sil
  5. 3 sene SEO uyumlu web içeriği hazırlayınca artık bıkmış duruma geldim :) Umarım güzel katkılar olur. Farklı kişilerin yazılarını okumak dergi havası katacaktır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de sanırım bıktırmaya başladı bu SEO işi :-)) Daha önce konuk yazar ağırladım ve geri dönüşleri çok güzel oldu ☺️ Bakalım ilerleyen günlerde göreceğiz sonuçları 🙏

      Sil
  6. Üstad, iletişim bölümünüzden konuk yazarlık hakkında mesaj gönderdim.
    başarılar, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, mesajınızı aldım ve ilk fırsatta dönüş yapıyor olacağım:-) Ayrıca yazılarınız, blog sayfanız çok keyifli, sizi ağırlamaktan onur duyarım.

      Sil